روزانهسیاسیفرهنگی

روایت شما شبکه ایران اینترنشنال

بدترین و غیرحرفه ای ترین خبرگزاری جهان

بررسی شبکه خبری ایران اینترنشال

ایران اینترنشال شبکه انگلیسی مستقر در لندن است که بودجه آن توسط کشور عربستان تامین میشود. ایران اینترنشال در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمان کمی گوی سبقت را از شبکه های رقیب مانند بی بی سی ربود. یکی از دلایل موفقیت ایران اینترنشنال در جذب بیش از سی میلیون مخاطب در ایران، عدم سیاست گذاری و عدم پوشش اخبار بی طرفانه و گرایش به احزاب در شبکه های ایرانی و داخلی بود. وقتی مردم احساس کنند که اخبار موثق را در شبکه های داخلی نمی یابند یا اخباری که میبینند مغرضانه است رو به سوی اخبار خبرگزاری های خارجی می روند که صدها برابر مغرض تر از شبکه های داخلی هستند.

تاثیر فیلترینگ بر رشد مخاطبان ایران اینترنشنال

این یک حقیقت انکار ناپذیر است که انسان از چیزی که منع شود به آن حریص میشود و وقتی به آن حریص شد به هر نحوی آن را به دست می آورد. پروژه فیلترینگ در ایران شکست خورده است. فیلترینگ تنها بازاری را برای سوداگران وی پی ان فروش ایجاد کرده است و جیب مردم را خالی کرده اند. چراکه بحث بستن پورت های اینترنتی برای کشور خسارات فراوانی دارد. توسعه دهندگان وب، برنامه نویسان و …. همه مجبور به استفاده از وی پی ان میشوند. اتفاقات بعد از دسترسی به فیلترینگ هم باز مضر است. نخست ارز بری فراوان از کشور، من به شخصه هیچ کسی را نمیشناسم که از وی پی ان استفاده نکند. پس بنابراین میتوانیم بگوییم در ایران اینترنت فیلتر نیست فقط برای اینترنت آزاد باید پول بیشتری داد. وی پی ان ها سرعت اینترنت را کاهش میدهند و علاوه بر ارز بری ، زمان بیشتری از مردم میگیرد که در پشت کامپیوتر و موبایل و …. به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و زمان بیشتر یعنی هم هزینه فرصت بیشتر که از کف ایرانی میرود و هم هزینه بیشتر برق و باتری و …. که در سطح کلان به اضافه ارز بری بیشتر هزینه بسیاری را به کشور تحمیل میکند.

فیلترینگ شبکه های خبری خارجی باعث میشود مردم فکر کنند که در آنجا چه خبر است و همه به هر طریقی با کانال های خبری داخل کشور قهر کرده به سوی خبرگزاری های خارجی میروند. بنابراین به نظر من فیلترینگ نه تنها نتوانست از مخاطبین این شبکه ها بکاهد بلکه کمک بسیار زیادی به رشد روز افزون این شبکه ها کرده است.

ایران اینترنشنال و جنبش مهسا

پس از اتفاقات پاییز سال ۱۴۰۱ و جنبش مهسا امینی، فضای خبری داخل کشور بسیار بسته شد. مردم خشمگین بودند و به سرعت روی آوردند به شبکه های خبری خارجی و در صدر آنان ایران اینترنشنال، این شبکه سیاست موذیانه ای را پیش گرفت در ابتدا سعی کرد که بازتاب خبری بسیار گسترده ای از هر آنچه در داخل اتفاق می افتد پوشش دهد و بعد از مدتی بخشی به آن اضافه شد به نام روایت شما که مردم عادی با تغییر صدا و یا … به مسئولین داخل کشور فحاشی می کردند.

ایران اینترنشنال و روایت شما

بخش روایت شما

در این حوزه ایران اینترنشال ماهیت خود را در غیر حرفه ای بودن و مغرضانه بودن تمام کرد و خیلی رو بازی کرد. همان پدرسوخته بازی که بی بی سی از سال ها قبل میکرد اما بی بی سی آنقدر حرفه ای سیاست های رسانه ای خود را پیش میبرد که در اعماق فکر مخاطب نفوذ میکرد بی آنکه مخاطب گمان کند که بی بی سی بی طرف نیست ! اما بی بی سی هم بی طرف نبود و امروز می توان آن را در بی بی سی هم در برهه های خاصی از زمان مشاهده کرد.
اما کار روایت شما و ایران اینترنشنال کاملا غیرحرفه ای و مغرضانه همچنان پیش می رود و به لطف مخاطبان بالا، داد و فریاد حق طلبان و سایتهایی مثل سایت من تاثیری بر روی آن نمی گذارد. بنابراین چیزهایی که من مینویسم تنها برای مخاطبان وبلاگ خودم ارزشی شاید خواهد داشت.

در روایت شما ایران اینترنشنال عمدتا افراد که با حجاب اختیاری در خیابان ها قدم میزدند به تصویر کشیده میشدند و بعد از آن کار کشیده شد به تصاویر و فیلم هایی که مردم از به آتش کشیدن تصویر مسئولان از خود ضبط میکردند و به ایران اینترنشنال ارسال میکردند. از نظر روانی وقتی چنین اتفاق هایی رخ میدهد و شخص میبیند کار که کرده در یک شبکه جهانی به معرض دید همه درآمده، در مغزش هورمون دوپامین ترشخ میشود و آن کار را دوباره و دوباره انجام میدهد (سیستم پاداش مغز)

و حالا که فردا انتخابات ریاست جمهوری در ایران است، بخش روایت شما در ایران اینترنشنال بسیار مغرضانه سخن افرادی را بازتاب میکند که میگویند رای دادن ما مشروعیت به نظام است و ما هرگز انگشت در خون کشته شدگان نمیزنیم و …. ایران اینترنشنال آنقدر مغرض است که برای حفظ ظاهر حتی یک مورد از سخنان افرادی که میگویند که رای میدهند را بازتاب نمیدهد. حتی یک مورد. کاری که بی بی سی دیگر رسانه روباه پیر انجام میدهد ! بی بی سی در سیستمی مشابه مثلا صدای دو نفر را میگذارد که میگویند ما به فلان کاندیدا رای میدهیم تا آبادانی کشور کمک کنیم و در مقابل صدای سه یا چهار نفر دیگر را میگذارد که آنها میگویند ما رای نمیدهیم. باز هم انصاف را رعایت نکرده و مغرض است اما نه در حدی که ایران اینترنشنال اینها را پخش میکند و حتی زیر نویس میکند. شما یک مورد نمیبینید که شخصی بگوید که من به فلان کاندیدا رای میدهم.

حالا جالب اینجاست که وقتی شما به صفحه اینستاگرم همین سایت مستهجن ایران اینترنشنال مراجعه میکنید در قسمت کامنت ها میبینید که افراد زیادی کامنت داده اند که رای من فقط فلان شخص است و صدها نفر هم کامنت آن شخص را لایک کرده اند؟ پس این افراد چرا در روایت شما یا زیر نویس های ایران اینترنشنال جایی ندارند؟؟؟؟؟؟؟

دست ایران اینترنشنال و بی بی سی به خون ایرانیان آلوده است

به جرات میتوانم بگویم که دست شبکه ایران اینترنشنال و بی بی سی به خون جوانان وطن ما در همین برهه از زمان آلوده است. اینها با ایجاد کمپین های تبلیغاتی و کارزارها و …. جوانان را به تظاهرات غیر مسالمت آمیز ترغیب کردند و باعث کشته شدن بسیاری از آنان شدند و باعث اعدام برخی دیگر.

ایران اینترنشنال و تحلیلگران بی سواد و نان به نرخ روز خور

اکثر تحلیل گران ایران اینترنشنال بی سواد و نان به نرخ روز خور هستند . نمونه : شخصی به نام وحید بهشتی مدتی جلوی پارلمان انگلستان به نام حمایت از جنبش زن زندگی آزادی بست نشست و مثلا اعتصاب غذا کرد. یک آدم معمولی لندن نشین ! تا نظر ها به سمت او جلب شد و معروف شد. شهرت ، نان و آب می آورد. حال به عنوان تحلیل گر سیاسی در برنامه ایران اینترنشنال حضور پیدا میکند و مثلا نظر میدهد که اسرائیل باید به ایران حمله نظامی کند !
البته در این میان هستند تحلیل گرانی که با سواد هستند و در دانشگاه های آمریکایی تحصیل میکنند و خیلی موضع ضد ایرانی ندارند، مثلا من خیلی مواضع مغرضانه از شخصی به نام علیرضا نامور حقیقی ندیدم. ولی کسانی مانند پوریا زراعتی، فرزاد فرحزاد، مهدی مهدوی آزاد، حسین آقایی و …. دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی هستند.

ایران نیازی به براندازی و انقلاب ندارد

اپوزوسیون مستهجن خارج نشید که دائم مردم را به انقلاب دعوت میکنند اندکی سواد سیاسی ندارند که اولا در ایران انقلاب و بر اندازی رخ نخواهد داد و اگر هم رخ دهد مطلوب نیست. تاریخ نخوانده اند سرنوشت تمام انقلاب ها از انقلاب کبیر فرانسه تا انقلاب شوروی و حضور لنین و حرکت از روسیه تزاری به شوروی کومونیستی در تمام انقلاب ها کشور ها پنجاه سال به عقب رانده میشوند و بعد اگر انقلاب خوب باشد با شیم ملایمی بهبودی ممکن است حاصل شود که معمولا انقلاب ها بدتر از چیزی که بودند از آب در می آیند!

دشمن ما کیست؟

نمیدانم واقعا دشمن یا دوست ما در این زمان چه کسانی هستند. واضح است که من چین و روسیه را متحد و دوست ایران نمیدانم آنها دنبال منافع خود هستند و با یک نسیم به آغوش کشور هایی مثل عربستان و کشور های حاشیه خلیج فارس خم میشوند و ایران را پشت سر میگذارند و به وعده های خود وفا نمیکنند.

اما به یقین میتوانم بگویم دشمن اصلی این مملکت انگلیس همان روباه پیری است که از زمان قاجار شیره این مملکت را مکیده است. جنگ جهانی دوم با اشغال جنوب تا مرکز ایران و قحطی که با خود آوردند و ایرانیان را به کام مرگ بردند و امروز با شبکه ها و رسانه های که راه اندازی کرده اند و صد افسوس که تصمیم گیرندگانی که در حوزه فرهنگ و ارشاد این مملکت کار میکنند فکر میکنند با این روباه پیر میتوانند بجنگند آن هم با پاک کردن صورت مساله یعنی فیلترینگ بجای آگاه سازی !

در میان هیاهوی شبکه های خارجی برای تحریم انتخابات من فردا به مسعود پزشکیان رای خواهم داد برای ایرانی بهتر و به امید ایرانی بهتر.

آراسپ کاظمیان

میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست - تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز (حافظ)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا